Films januari 2018: Van The Greatest Showman tot The Open House
03/02/2018

films netflix filmtips serietips the greatest showman jumanji recensie
Als je mij ook maar een beetje kent, weet je dat ik dól ben op films. En ik weet: de meeste van jullie ook. Daarom lijkt het mij leuk om eens per maand de films met jullie te delen die ik heb gekeken én wat ik ervan vond. Deze maand o.a. met The Greatest Showman, Pitch Perfect 3 & The Open House.

Bad Moms

Sinds enige tijd kun je Bad Moms terugvinden op Netflix en ik wilde ‘m graag nog eens zien. Een goed teken, dus. Bad Moms gaat over Amy Mitchell (Mila Kunis) die in het dagelijks leven (te) veel ballen omhoog moet houden om de perfecte moeder te zijn. Na een slopende dag besluit ze dan ook het roer om te gooien en een bad mom te zijn. Met alle gevolgen van dien. Een grappige en luchtige vrouwenfilm die je zeker eens moet zien. Vooral dankzij de glansrijke bijrollen van Kathryn Hahn en Kristen Bell. Het tweede deel staat nog op mijn must-see lijstje ;-)

Beschikbaar op Blu-ray, DVD en momenteel te zien op Netflix (januari 2018)

Jumanji II

Allereerst, als je nog nooit het eerste deel hebt gezien: doen. Niet zozeer omdat het nodig is om het tweede deel te snappen (sterker nog: de verhaallijnen staan volkomen los van elkaar), maar omdat het een échte klassieker is met Robin Williams in de hoofdrol. Waar de originele film echter spannend en soms zelfs ietwat dramatisch is, heeft Jumanji II dit verruild vooral heel véél -oppervlakkige- humor. Inhoudelijk niet te vergelijken met het origineel (lees: minder sterk), maar ik heb meermaals in de bioscoop hardop gelachen.

Momenteel te zien in de bioscoop (januari 2018)

The Greatest Showman

De muziek, DE MUZIEK! Nee, maar écht: de muziek van deze -op een waargebeurd verhaal gebaseerde- film is echt fantástisch. Na afloop waren mijn beste vriendin en ik er unaniem over eens dat we een tiental nieuwe life anthems hebben om onszelf na een dipdag op te peppen. Om deze film leuk te vinden moet je echter wel echt van veel gezang en een ‘dream big’-scenario houden. *steekt haar hand op* Helaas weinig diepgang, maar wel diverse nieuwe nummers als souvenir.

Pitch Perfect 3

Op zoek naar een luchtige film voor een girl’s night? Dan zit je met dit derde deel van Pitch Perfect 3 helemaal goed. Geen verrassend plot en een oppervlakkige verhaallijn, maar wel fun covers. Ook maakt Fat Amy héél veel goed. Sterker nog: mijn zus en ik moesten na afloop concluderen dat Fat Amy de film máákt. Haar bijdrage in deze film is weer nét dat beetje groter dan de vorige delen en zonder twijfel grappiger.

Endless Love

De film Endless Love doet aan als een Nicolas Sparks roman: verboden liefde, véél cliché’s en dito drama. Waar de verhaallijnen van Nicolas Sparks mij echter nog altijd weten te interesseren, viel dit bij Endless Love tegen. Je weet precies hoe het verhaal gaat aflopen en hoewel de film bij vlagen wel vermakelijk is, betrapte ik mezelf meermaals om tussendoor toch nog even mijn mail te checken. Of met Wikkie en Nox te praten. Oké, niet voor herhaling vatbaar.

The Open House

Toegegeven: veel enge films kijk ik niet. Deze zijn veelal niet aan mij besteed. Toch maakte de trailer van The Open House mij enorm nieuwsgierig en ik kon het niet laten om deze samen met Roy (want: duh) op een zaterdagavond te kijken. Het is zonder twijfel een spannende film. Ik een aantal keer heel gebiologeerd naar de plant op de tv-kast gekeken op momenten dat het voor mij toch écht te eng werd. Al moet hierbij worden vermeld dat ik de angstgrens van plankton heb. Het einde vonden we allebei zéér onbevredigend, al was ik vooral héél erg blij het te hebben gered ;-)

Momenteel te zien op Netflix (januari 2018)

The Maze Runner

Omdat Roy heel graag het derde deel van The Maze Runner-trilogie in de bioscoop wilde zien, was het kijken van de eerste twee delen mijn ‘huiswerkopdracht’. Zo gezegd, zo gedaan. In een notendop draait deze film om Thomas die zonder geheugen terechtkomt in een gebied met tientallen andere jongens wie hetzelfde is overkomen. Hun enige uitweg? Een steeds veranderend en dodelijk labyrint. Spannend en zeker een film voorzien van een aantal interessante wendingen, zodra Thomas stukje bij beetje zijn geheugen herwint.

Beschikbaar op Blu-ray & DVD

The Maze Runner: The Scorch Trials

In het tweede deel zoeken Thomas en zijn vrienden bijval in hun strijd tegen WCKD – de organisatie die hen eerder opsloot in het labyrint. Verder wil ik niet te veel verklappen. Het is in ieder geval overduidelijk een ‘tussenfilm’. Nu de mysterie is verdwenen is de film een stuk minder spannend en interessant. Er is wel een duidelijke opbouw te merken naar la grande finale. Oké, dat Thomas en zijn vrienden WCKD gaan verslaan, lijkt me duidelijk. Maar hoe? Daarvoor wil ik toch graag het laatste deel zien.

Beschikbaar op Blu-ray & DVD

Welke films hebben jullie afgelopen maand gekeken?

FACEBOOK * INSTAGRAM * YOUTUBE * TWITTER