Het was vlak voor de kerstvakantie toen ik werd benaderd door EenVandaag met de vraag of ze mij voor een speciale millennialreeks een dag mochten volgen. Naar aanleiding van mijn boek Fuck the quarterlife crisis waren ze benieuwd naar mijn visie op millennials en gisteren was de aflevering met mijn bijdrage daar. En wat was ik zenuwachtig. Hebben jullie ‘m ook gezien?
Ik had niet verwacht zo zenuwachtig te zijn voor de uitzending van EenVandaag. Toch zat ik gisteren om stipt 18:15 ietwat trillend op de bank. Door de TV-ploeg van EenVandaag was ik op de dag van een fotoshoot voor Cosmopolitan (daarover begin februari meer!) behoorlijk wat uurtjes gefilmd én minutenlang geïnterviewd. Welke shots zouden ze gebruiken? En had ik niet per ongeluk met mijn vermoeide hoofd (want: zwáár toe aan vakantie) niet iets behoorlijk stoms gezegd?
De opluchting kwam gelukkig al snel, want na iets meer dan drie minuten begon het millennial item en niet veel later maakte ik mijn debuut. En eerlijk? Ik ben oprecht heel blij met het item. Niet alleen omdat ik wonder boven wonder uit mijn woorden weet te komen (driewerf hoera voor mezelf!), maar bovenal omdat het item de verschillende visies op millennials daadwerkelijk belicht en diverse onderzoeken aanhaalt. Dit maakt het item heel interessant, sterk én eerlijk. Zo deelt arbeidswetenschapper Ton Wilthagen ook zijn visie op millennials en de arbeidsmarkt. Lezers van mijn boek herkennen zijn naam misschien wel, want hij heeft namelijk ook een professionele en zeer waardevolle bijdrage geleverd aan Fuck the quarterlife crisis.
Voor iedereen die de uitzending heeft gemist en nieuwsgierig is: je de aflevering hier terugkijken. Vanaf 3:35 begint het item over millennials met wat interessante achtergrondinfo en opiniepeilingen, rond 7:28 begint mijn bijdrage. In ieder geval nu al héél erg bedankt voor alle enthousiaste reacties die ik tot dusver heb mogen ontvangen. You rock!
Liefs,
Femke
P.s. Voor iedereen die nu toch écht wel heel nieuwsgierig is geworden naar mijn boek Fuck the quarterlife crisis (€14,95): deze is verkrijgbaar bij Uitgeverij Thema of o.a. Bol.com, AKO, Bruna, ECI en Managementboek.nl.
FACEBOOK * INSTAGRAM * SNAPCHAT * YOUTUBE * TWITTER
Tags: een vandaag, eenvandaag, femke kamps, fuck the quarterlife crisis, millennial, millennials, quarterlife crisis
Wat leuk dat je er voor gevraagd bent! Ik ga vanavond even terug kijken
woah ik ga het zo meteen even kijken :D
Wooehhooee!! Lekker bezig Femke! Wat heerlijk dat jij inmiddels echt een spokesperson voor millennials bent en dit probleem zo onder de aandacht brengt. You rock!
Ik vind echt dat je de zaak heel goed verwoord, zeker vergeleken met wat andere millennials die het woord waren; ik val zelf ook onder deze doelgroep maar de verwoording van het probleem slaat vaak net een beetje de plank mis als je het mij vraagt (waar toch veel met een vingertje wordt gewezen en het taalgebruik andere doelgroepen maar weinig zal aanspreken, kan ik me zo voorstellen). Hoewel ik zelf met heel andere zaken bezig ben en ik me dus weinig in je boek heb verdiept wil ik wel echt zeggen, goed man, je klinkt helder, eerlijk en oprecht, en ook als jezelf!
Klein PSje: je ziet er echt super uit tijdens die cosmo shoot!
Ik heb het teruggekeken en vond het een erg interessant en goed item! Was heel leuk om je voorbij te zien komen, maar nog veel leuker om je dingen te horen zeggen die echt belangrijk en waardevol zijn =D
Net teruggekeken. Heel goed gedaan!
Item werkt voor mij niet heel motiverend als je zo naar de cijfers kijkt. Ben benieuwd naar de rest van de serie. 9 februari loopt mijn werkervaringsplaats af en ben nu al druk met solliciteren. Ik heb wel goede hoop wat te vinden!
Echt een heel interessant item en wat heb je het goed gedaan! Je bent wat mij betreft een natuurtalent voor tv :) Ik vind het zo mooi dat je aandacht vraagt voor de quarterlifecrisis/problemen van millennials. Het is zeker een herkenbaar probleem en vooral die druk (meteen al na je afstuderen) en keuzestress herken ik maar al te goed.
De millennials of quarterlifecrisis zegt mij helemaal niets. Ik val dan ook niet in de doelgroep. Elke leeftijdsfase heeft zijn struggles. Je hebt het zeker heel goed verwoord. Weer iets geleerd ;) Leuke blog ook! Ik ga je volgen.
Ik heb het meteen even gekeken, heel interessant stuk. Ik vind ook dat je het goed doet trouwens! Ben benieuwd naar meer.
Terugkijkennnn! :)
Goed gedaan! Leuk en interessant item en je zag er fabulous uit :-)